Toiminta

Monikulttuuriyhdistys ylläpitää kaikille avointa Kansainvälistä kohtaamispaikkaa, joka sijaitsee Porin keskustassa. Kansainvälisessä kohtaamispaikassa järjestetään erilaisia tapahtumia, kerhoja ja kursseja sekä tarjotaan mahdollisuuksia vapaaehtoistoimintaan. Kerhomaksut ovat 15 € / lukukausi lapsille ja 18 € / lukukausi aikuisille. Tapahtumat ja muu toiminta on pääasiassa maksutonta.

Monikulttuuriyhdistys toimii lisäksi monikulttuurisuuden ja maahanmuuton asiantuntijana Porin alueella ja toteuttaa erilaisia projekteja.

Käynnissä on hanke:

OMAURA—HANKE

TAVOITE:

edistää satakuntalaisten pitkään työttömänä olleiden asiakkaiden työllistymistä ja ennaltaehkäistä työttömyyden pitkittymistä.

Palvelut:

• henkilökohtainen neuvonta
  • työ-, työkokeilu-, koulutus- ja opiskelupaikkojen sekä kuntouttavan työtoiminnan paikkojen tarjoaminen ja etsiminen
  • asioiden hoitamisen tuki (viranomaislomakkeet, sähköinen asiointi tutkinnon rinnastamisessa ja tunnustamisessa)
  • tiedottaminen suomalaisesta työelämästä, ammattiliitoista ja työkulttuurista

Uudet palvelut:

• DIGIPort: digiCV, sähköiset työasiapaperit sekä sähköiset tutkinnot, työtodistukset ja käännökset
  • InnoHaku: digitaaliset osaamiset työnhaussa sekä e-asioinnissa opastaminen (TE-toimiston oma asiointi, HR-yritysten verkkosivuille rekisteröityminen, OmaVero)

Toiminta:

• erilaisia suomen kielen kursseja, mm. TEHO- ja NonStop -suomea
  • Elävä kieliketju ja Puhutaan yhdessä -toiminta: suomen kielen käytön harjoittelua keskustelun kautta
  • työhaastattelusimulaatio