Lapsille ja perheille

SMY järjestää monipuolista toimintaa lapsille ja perheille.

Kerhoihin osallistuminen tukee kielitaidon kehittymistä sekä luovuutta, yhteisöllisyyttä ja osallisuuden kokemusta.

Kerhoja järjestetään suomeksi, englanniksi ja venäjäksi. Lapsen oman äidinkielen kehittyminen tukee myös muiden kielten oppimista ja vahvistaa lapsen ja nuoren identiteettiä ja itsetuntoa.

Pääsääntöisesti kerhot järjestetään SMY:n omissa tiloissa ja kerhomaksu on 15 € / lukukausi. Kerhoihin voi tulla mukaan missä tahansa vaiheessa vuotta, eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista. Niin suomalaiset kuin maahan muuttaneet lapset ja nuoret ovat tervetulleita osallistumaan!

Taidekerho kouluikäisille
Luovan kuva- ja kulttuuritaiteen ohjelma 6-14 vuotiaille lapsille. Ohjelma edistää kriittistä ja luovaa ajattelua. käytämme värikyniä, öljypastelleja, liituja, akryylimaaleja, savea ja monia muita materiaaleja. Materiaalit sisältyvät kerhomaksuun.

Musiikkileikkikoulu ”Taikasävelet” suomeksi, englanniksi ja venäjäksi
3-6 -vuotiaille. Opettajana Nataliia Koivuniemi

Kerhossa opetellaan lasten lauluja ja loruja, leikitään piirileikkejä, soitetaan erilaisilla instrumenteilla ja tanssitaan yhdessä. Lasten sanavarasto laajenee, koska jopa yksinkertaisissa lastenlauluissa on paljon sanoja, joita harvemmin käytetään puhekielessä.

Pianonsoiton ryhmäopetus “Taikapiano” suomeksi, englanniksi ja venäjäksi
6- 9 -vuotiaille. Opettajana Nataliia Koivuniemi

Lapset tutustuvat musiikkiin hauskalla tavalla. Pianonsoittotaito kehittää logiikkaa, keskittymiskykyä ja tarkkuutta. Opetustunnit suunnitellaan huomioiden lasten ikä ja henkilökohtaiset ominaisuudet. Musiikin jälkeen keskustellaan aiheesta yhdessä lasten kanssa. Esiintymiskokemusta lapset saavat yhteisissä illanvietoissa esiintyessään.

piano_joulujuhla

Osallistuakseen yhdistyksen säännölliseen kerhotoimintaan lapsen huoltajan/ vanhemman tulee liittyä yhdistyksen jäseneksi.

Jäsenmaksu: 15€/ vuosi

MUU TOIMINTA

Monikulttuurinen Perhekerho (maksuton)
Ohjattua taidepainotteista yhteistä toimintaa lapsille ja vanhemmille. Kerhossa myös tutustutaan väreihin ja niiden yhdistämiseen. Tutustumme myös uusiin tekniikoihin ja taidemuotoihin. Hauskaa ja mielekästä toimintaa vapaamielisesti ja aina lapsen iän ja osaamistason huomioiden. Perhekerho on myös loistava kanava vanhempien väliselle vertaistuelle.

Kahvia ja Kohtaamisia (maksuton)
Vaihtelevalla teemalla toteutettua rentoa olemista ja keskustelua kahvin äärellä.