Lapsille ja perheille

SMY järjestää monipuolista toimintaa lapsille ja perheille.

Toimintaan osallistuminen tukee kielitaidon kehittymistä sekä luovuutta, yhteisöllisyyttä ja osallisuuden kokemusta.

Toimintaa järjestetään suomeksi, englanniksi ja venäjäksi. Lapsen oman äidinkielen kehittyminen tukee myös muiden kielten oppimista ja vahvistaa lapsen ja nuoren identiteettiä ja itsetuntoa.

Pääsääntöisesti toiminta järjestetään SMY:n omissa tiloissa. Toimintaan voi tulla mukaan missä tahansa vaiheessa vuotta, eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista. Niin suomalaiset kuin maahan muuttaneet lapset ja nuoret ovat tervetulleita osallistumaan!

Lasten taideryhmä
Luovan kuva- ja kulttuuritaiteen ohjelma 7-13 vuotiaille lapsille. Ohjelma edistää kriittistä ja luovaa ajattelua. käytämme värikyniä, öljypastelleja, liituja, akryylimaaleja, savea ja monia muita materiaaleja. Materiaalit sisältyvät kerhomaksuun.

Pianonsoiton opetus
Opettajana Nataliia Koivuniemi

Lapset tutustuvat musiikkiin hauskalla tavalla. Pianonsoittotaito kehittää logiikkaa, keskittymiskykyä ja tarkkuutta. Opetustunnit suunnitellaan huomioiden lasten ikä ja henkilökohtaiset ominaisuudet. Musiikin jälkeen keskustellaan aiheesta yhdessä lasten kanssa. Esiintymiskokemusta lapset saavat yhteisissä illanvietoissa esiintyessään.

piano_joulujuhla

Osallistuakseen yhdistyksen säännölliseen toimintaan lapsen huoltajan/ vanhemman tulee liittyä yhdistyksen jäseneksi.

Tarkemmat maksutiedot löytyvät lukujärjestyksestä Lukujärjestys

MUU TOIMINTA

Perhekahvila (maksuton)
Ohjattua taidepainotteista yhteistä toimintaa lapsille ja vanhemmille. Perhekahvilassa myös tutustutaan väreihin ja niiden yhdistämiseen. Tutustumme myös uusiin tekniikoihin ja taidemuotoihin. Hauskaa ja mielekästä toimintaa vapaamielisesti ja aina lapsen iän ja osaamistason huomioiden. Perhekahvila on myös loistava kanava vanhempien väliselle vertaistuelle.

Kahvia ja Kohtaamisia (maksuton)
Vaihtelevalla teemalla toteutettua rentoa olemista ja keskustelua kahvin äärellä.