Lapsille ja perheille

SMY järjestää monipuolista toimintaa lapsille ja perheille.

Kerhoihin osallistuminen tukee kielitaidon kehittymistä sekä luovuutta, yhteisöllisyyttä ja osallisuuden kokemusta.

Kerhoja järjestetään suomeksi, englanniksi ja venäjäksi. Lapsen oman äidinkielen kehittyminen tukee myös muiden kielten oppimista ja vahvistaa lapsen ja nuoren identiteettiä ja itsetuntoa.

Pääsääntöisesti kerhot järjestetään SMY:n omissa tiloissa ja kerhomaksu on 15 € / lukukausi. Kerhoihin voi tulla mukaan missä tahansa vaiheessa vuotta, eikä niihin ole ennakkoilmoittautumista. Niin suomalaiset kuin maahan muuttaneet lapset ja nuoret ovat tervetulleita osallistumaan!

Monikulttuurinen perhekerho

Ilmainen ja avoin kerho kaikille lapsille ja heidän vanhemmilleen. Yhteistä tekemistä, ulkoilua, vierailuja eri kohteisiin, luovaa askartelua ja pienimuotoista leivontaa. Joka viikolle oma ohjelmansa. Kahvitarjoilu. Lisätietoja Elisalta: yhteisoohjaaja@monikulttuuriyhdistys.fi / 040 367 9209

Lastenkerhot 15 €

Taikamaailma

Ompelukerho kaikenkielisille. 6-10 -vuotiaille. Opettajana Svetlana Gorinenko.

Pehmolelujen ompelua. Kehittää ompelutaitoa ja innostusta käsitöihin.

Taikaneula

Ompelukerho kaikenkielisille. 11-15 -vuotiaille. Opettajana Svetlana Gorinenko.

Valmistetaan nukketeatterihahmoja, ja toteutetaan nukketeatteriesitys. Kehittää ompelutaitoa, luovuutta, aktiivisuutta ja kykyä toimia yhdessä. Nuken roolin kautta lapset tutustuvat uusiin elämän osa-alueisiin ja eläytyvät erilaisiin seikkailuihin. Teatteri kasvattaa sanavarastoa ja rohkeutta äänen luovaan käyttöön. Nukketeatteriesitykset järjestetään illanvietoissa kaikille kerhojen osallistujille perheineen.

Musiikkileikkikoulu ”Taikasävelet” suomeksi, englanniksi ja venäjäksi

2-5 -vuotiaille. Opettajana Nataliia Koivuniemi

Kerhossa opetellaan lasten lauluja ja loruja, leikitään piirileikkejä, soitetaan erilaisilla instrumenteilla ja tanssitaan yhdessä. Lasten sanavarasto laajenee, koska jopa yksinkertaisissa lastenlauluissa on paljon sanoja, joita harvemmin käytetään puhekielessä.

Pianonsoiton ryhmäopetus “Taikapiano” suomeksi, englanniksi ja venäjäksi

6- 9 -vuotiaille. Opettajana Nataliia Koivuniemi

Lapset tutustuvat musiikkiin hauskalla tavalla. Pianonsoittotaito kehittää logiikkaa, keskittymiskykyä ja tarkkuutta. Opetustunnit suunnitellaan huomioiden lasten ikä ja henkilökohtaiset ominaisuudet. Musiikin jälkeen keskustellaan aiheesta yhdessä lasten kanssa. Esiintymiskokemusta lapset saavat yhteisissä illanvietoissa esiintyessään.

Osallistuakseen yhdistyksen säännölliseen kerhotoimintaan lapsen huoltajan/ vanhemman tulee liittyä yhdistyksen jäseneksi.

Jäsenmaksu: 15€/ vuosi