Toiminta

Monikulttuuriyhdistys ylläpitää kaikille avointa Kansainvälistä kohtaamispaikkaa, joka sijaitsee Porin keskustassa. Kansainvälisessä kohtaamispaikassa järjestetään erilaisia tapahtumia, kerhoja ja kursseja sekä tarjotaan mahdollisuuksia vapaaehtoistoimintaan. Kerhomaksut ovat 15 € / lukukausi lapsille ja 18 € / lukukausi aikuisille. Tapahtumat ja muu toiminta on pääasiassa maksutonta.

Monikulttuuriyhdistys toimii lisäksi monikulttuurisuuden ja maahanmuuton asiantuntijana Porin alueella ja toteuttaa erilaisia projekteja.

Käynnissä on hanke:

SUUNTA TYÖELÄMÄÄN—HANKE

Kohderyhmä

Työttömät ja pitkäaikaistyöttömät maahanmuuttajat

Tavoitteena on

edistää maahanmuuttajien työllistymistä etsimällä ja tarjoamalla:

¨ työ-, työkokeilu– ja kuntouttavan työtoiminnan paikkoja

¨ koulutus- ja opiskelupaikkoja

¨ kokonaisvaltaista neuvontaa ja ohjausta        asiakkaan tilanteen mukaan

Neuvontapalvelut

¨ Apua työasiapapereiden (esim. työhakemukset, CV:t) kirjoittamisessa ja kääntämisessä sekä   tutkintojen rinnastamisessa

¨ Tietoa suomalaisesta työelämästä,                  ammattiliitoista ja työkulttuurista

¨ Tukea asioiden hoidossa (viranomaislomakkeet, sähköinen asiointi)

¨ Saattaminen eri palveluiden piiriin

Toiminta

¨ Erilaisia suomenkielen kursseja

¨ Elävä kieliketju: suomenkielen käytön harjoittelua keskustelun kautta

¨ Perehdytys ja tarvittaessa ohjaus         toimenpiteen tai työsuhteen alussa

¨ Apua pätevyys– ja korttikoulutuksiin

Lue lisää!

Tällä viikolla meillä ei ole lounasta! ...

www.osaminua.com/

Osa Minua -näyttely

helmikuu 19, 2018, 11:00am - helmikuu 19, 2018, 2:00pm

Osa Minua -näyttelyn avajaiset järjestetään Kauppakeskus Puuvillassa maanantaina 26.2. Klo 16.30 Puuvilla Areenalla. Avajaisissa kerrotaan näyttelyn merkityksestä ja siitä, miten se on rakentunut matkan varrella. Näyttelyn tarkoituksena on tuoda ihmisiä yhteen ja herättää ajatuksia siitä, että jokainen on yksilö. Kaikilla on oikeus elää arvojensa mukaisesti ja ilmaista itseään pukeutumisvalintojensa kautta. Näyttelyssä kymmenen eri naista kertoo näkemyksiään sekä omakohtaisia kokemuksiaan huivin käytöstä. Näyttely on Turun yliopiston Porin yksikön Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen koulutusohjelman ja Porin kaupungin yhteisen projektiryhmän toteuttama. www.osaminua.com/

Tervetuloa!

Добро пожаловать!
По понедельникам: 19.2 и 26.2, с 16.00 до 17.00
По вторникам: 20.2 и 27.2, с 17.00 до 18.00
В субботту 3.3, с 13.00 до 15.00
В Интернациональном Месте Встреч.

Если заинтересованных будет достаточно, позднее танцы можно продолжить.

NEW! Bulgarian folk dances club

helmikuu 16, 2018, 3:00pm - helmikuu 16, 2018, 6:00pm

Tule harjoittelemaan bulgarialaisia perinnetansseja JO MA 19.2. JA 26.2. klo 16 – 17 SEKÄ TI 20.2. JA 27.2. klo 17 – 18 Kansainvälisessä kohtaamispaikassa. Ohjaaja Verzhinia Ivanova (Bulgaria). Jos tanssista kiinnostuneita on riittävästi, Verzhinia voi jatkaa tanssikurssia myöhemminkin. Tervetuloa! From the 19 of February we are starting a Bulgarian folk dances club, led by Verzhinia Ivanova, an EVS (European Voluntary Service) volunteer from Bulgaria. She has graduated with Bulgarian dances and has participated in different concerts. Welcome to dance between the dates 19.02 -27.02. on Monday (19.2. and 26.2.) from 16.00 – 17.00 and on Tuesday (20.2. and 27.2.) from 17.00-18.00 At The International Meeting Point. If enough people are interested about the Bulgarian dancing, Verzhinia can continue the club afterwards. You can show off your newly acquired skills during the Bulgarian event on the 3rd of March! Приходи учиться танцевать болгарские национальные танцы. Учитель: Виржиния Иванова. Добро пожаловать! По понедельникам: 19.2 и 26.2, с 16.00 до 17.00 По вторникам: 20.2 и 27.2, с 17.00 до 18.00 В субботту 3.3, с 13.00 до 15.00 В Интернациональном Месте Встреч. Если заинтересованных будет достаточно, позднее танцы можно продолжить.