Opi kieliä!

Monikulttuuriyhdistys tarjoaa mahdollisuuksia suomen ja vieraiden kielten opiskeluun Porissa. Kursseille ei ole ennakkoilmoittautumista, ja opiskelun voi aloittaa missä tahansa vaiheessa vuotta. Kursseille voit osallistua, mikäli olet Monikulttuuriyhdistyksen jäsen, mutta voit luonnolisesti käydä muutaman kerran tutustumassa kurssin opetukseen ennen jäseneksi liittymistä.

Kielikurssien lisäksi SMY tarjoaa myös erilaisia keskustelukerhoja. Kerho- ja kurssiaikataulut löydät sivun oikeasta sivupalkista!

SUOMI

Suomen kurssit

Suomen kielen kursseja järjestetään neljänä päivänä viikossa eri taitotasoilla. Kielioppikurssi etenee osallistujien taitotason mukaan.  Opettajina toimivat Ljudmila Kukkonen ja Elina Virronen. Osa suomen kursseistä järjestetään yhteistyössä Opintokeskus Vision kanssa.

Kurssimaksu on 18 € / lukukausi.

Elävä kieliketju

Elävä kieliketju on Satakunnan Monikulttuuriyhdistyksessä kehitetty uusi suomenkielen oppimisen tapa. Kieliketjussa maahanmuuttajat oppivat arjen puhekieltä ja murteita keskustelemalla suomalaisten vapaaehtoisen kanssa. Näin Kieliketju täydentää maahanmuuttajien suomenkielen kursseilla oppimaa kielitaitoa. Elävä kieliketju on suunnattu maahanmuuttajille, jotka osaavat jo suomenkielen alkeet.

Elävä kieliketju
– toimii syksyllä ja keväällä neljän kuukauden ajan
– kolmen hengen ryhmät keskustelevat suomeksi kerran viikossa
– keskusteluryhmät vaihtuvat neljän viikon välein

Maahanmuuttaja
– rohkaistut suomenkielen käytössä
– opit suomen puhekieltä, murteita ja erilaisia puhetapoja
– tutustut Suomeen ja suomalaisiin

Suomalainen
– opit uutta tietoa eri kulttuureista
– saat mielekkään ja merkityksellisen harrastuksen
– autat maahanmuuttajia tutustumaan Suomeen

Ilmoittaudu Elävään kieliketjuun!

Ota rohkeasti yhteyttä:
Elina Vanne
elina.vanne@monikulttuuriyhdistys.fi

MUUT KIELET

Monikulttuuriyhdistys järjestää myös englannin kursseja (alkeistasolta edistyneemille) sekä venäjän opetusta. Lapsille on tarjolla myös erilaisia venäjänkielisiä kerhoja – tarkemmat tiedot löydät kurssikalenterista!

Keskustelukerhot

SMY järjestää eri kielten keskustelukerhoja viikottain. Kerhot kokoontuvat  Kansainvälisessä Kohtaamispaikassa (Isolinnankatu 24, 28100 Pori) ja niiden vetäjät puhuvat yleensä sekä suomea että kyseessä olevaa kieltä. Tällä hetkellä toiminnassa ovat englannin, espanjan, venäjän, ruotsin, turkin ja japanin keskustelukerhot.

Keskustelukerhojen aikataulut näet kurssikalenterista.

Kerhoihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja ne ovat SMY:n jäsenille ilmaisia. Ulkopuolisille maksu on 18 e / lukukausi.

Etsimme myös uusia vapaaehtoisia vetämään kielikerhoja omalla kielellään! Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä toiminnanjohtaja Pirjo Virta-Jawoon (pirjo.virta-jawo@monikulttuuriyhdistys.fi).

Huomenna keskiviikkona 18.10. Cafe Monikassa lounaana:
Pastabroilerivuoka
Persikka-porkkanaraaste
Talkkunamustikkajäädyke

Jäsenet 5 euroa, muut 7 euroa. Tervetuloa!

Diskoilta tulee taas 10.11.! Tervetuloa 👾 ...

Huomenna keskiviikkona 11.10. lounaana:
Kalakeitto
Sämpylä
Puolukkavispipuuro

Jäsenet 5e, muut 7e. Tervetuloa!