Opi kieliä!

Monikulttuuriyhdistys tarjoaa mahdollisuuksia suomen ja vieraiden kielten opiskeluun Porissa. Kursseille ei ole ennakkoilmoittautumista, ja opiskelun voi aloittaa missä tahansa vaiheessa vuotta. Kursseille voit osallistua, mikäli olet Monikulttuuriyhdistyksen jäsen, mutta voit luonnolisesti käydä muutaman kerran tutustumassa kurssin opetukseen ennen jäseneksi liittymistä.

Kielikurssien lisäksi SMY tarjoaa myös erilaisia keskustelukerhoja. Kerho- ja kurssiaikataulut löydät sivun oikeasta sivupalkista!

SUOMI

Suomen kurssit

Suomen kielen kursseja järjestetään neljänä päivänä viikossa eri taitotasoilla. Kielioppikurssi etenee osallistujien taitotason mukaan.  Opettajina toimivat Ljudmila Kukkonen ja Elina Virronen. Osa suomen kursseistä järjestetään yhteistyössä Opintokeskus Vision kanssa.

Kurssimaksu on 18 € / lukukausi.

Elävä kieliketju

Elävä kieliketju on Satakunnan Monikulttuuriyhdistyksessä kehitetty uusi suomenkielen oppimisen tapa. Kieliketjussa maahanmuuttajat oppivat arjen puhekieltä ja murteita keskustelemalla suomalaisten vapaaehtoisen kanssa. Näin Kieliketju täydentää maahanmuuttajien suomenkielen kursseilla oppimaa kielitaitoa. Elävä kieliketju on suunnattu maahanmuuttajille, jotka osaavat jo suomenkielen alkeet.

Elävä kieliketju
– toimii syksyllä ja keväällä neljän kuukauden ajan
– kolmen hengen ryhmät keskustelevat suomeksi kerran viikossa
– keskusteluryhmät vaihtuvat neljän viikon välein

Maahanmuuttaja
– rohkaistut suomenkielen käytössä
– opit suomen puhekieltä, murteita ja erilaisia puhetapoja
– tutustut Suomeen ja suomalaisiin

Suomalainen
– opit uutta tietoa eri kulttuureista
– saat mielekkään ja merkityksellisen harrastuksen
– autat maahanmuuttajia tutustumaan Suomeen

Ilmoittaudu Elävään kieliketjuun!

Ota rohkeasti yhteyttä:
Elina Vanne
elina.vanne@monikulttuuriyhdistys.fi

MUUT KIELET

Monikulttuuriyhdistys järjestää myös englannin kursseja (alkeistasolta edistyneemille) sekä venäjän opetusta. Lapsille on tarjolla myös erilaisia venäjänkielisiä kerhoja – tarkemmat tiedot löydät kurssikalenterista!

Keskustelukerhot

SMY järjestää eri kielten keskustelukerhoja viikottain. Kerhot kokoontuvat  Kansainvälisessä Kohtaamispaikassa (Isolinnankatu 24, 28100 Pori) ja niiden vetäjät puhuvat yleensä sekä suomea että kyseessä olevaa kieltä. Tällä hetkellä toiminnassa ovat englannin, espanjan, venäjän, ruotsin, turkin ja japanin keskustelukerhot.

Keskustelukerhojen aikataulut näet kurssikalenterista.

Kerhoihin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen ja ne ovat SMY:n jäsenille ilmaisia. Ulkopuolisille maksu on 18 e / lukukausi.

Etsimme myös uusia vapaaehtoisia vetämään kielikerhoja omalla kielellään! Kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä toiminnanjohtaja Pirjo Virta-Jawoon (pirjo.virta-jawo@monikulttuuriyhdistys.fi).

Tällä viikolla meillä ei ole lounasta! ...

www.osaminua.com/

Osa Minua -näyttely

helmikuu 19, 2018, 11:00am - helmikuu 19, 2018, 2:00pm

Osa Minua -näyttelyn avajaiset järjestetään Kauppakeskus Puuvillassa maanantaina 26.2. Klo 16.30 Puuvilla Areenalla. Avajaisissa kerrotaan näyttelyn merkityksestä ja siitä, miten se on rakentunut matkan varrella. Näyttelyn tarkoituksena on tuoda ihmisiä yhteen ja herättää ajatuksia siitä, että jokainen on yksilö. Kaikilla on oikeus elää arvojensa mukaisesti ja ilmaista itseään pukeutumisvalintojensa kautta. Näyttelyssä kymmenen eri naista kertoo näkemyksiään sekä omakohtaisia kokemuksiaan huivin käytöstä. Näyttely on Turun yliopiston Porin yksikön Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen koulutusohjelman ja Porin kaupungin yhteisen projektiryhmän toteuttama. www.osaminua.com/

Tervetuloa!

Добро пожаловать!
По понедельникам: 19.2 и 26.2, с 16.00 до 17.00
По вторникам: 20.2 и 27.2, с 17.00 до 18.00
В субботту 3.3, с 13.00 до 15.00
В Интернациональном Месте Встреч.

Если заинтересованных будет достаточно, позднее танцы можно продолжить.

NEW! Bulgarian folk dances club

helmikuu 16, 2018, 3:00pm - helmikuu 16, 2018, 6:00pm

Tule harjoittelemaan bulgarialaisia perinnetansseja JO MA 19.2. JA 26.2. klo 16 – 17 SEKÄ TI 20.2. JA 27.2. klo 17 – 18 Kansainvälisessä kohtaamispaikassa. Ohjaaja Verzhinia Ivanova (Bulgaria). Jos tanssista kiinnostuneita on riittävästi, Verzhinia voi jatkaa tanssikurssia myöhemminkin. Tervetuloa! From the 19 of February we are starting a Bulgarian folk dances club, led by Verzhinia Ivanova, an EVS (European Voluntary Service) volunteer from Bulgaria. She has graduated with Bulgarian dances and has participated in different concerts. Welcome to dance between the dates 19.02 -27.02. on Monday (19.2. and 26.2.) from 16.00 – 17.00 and on Tuesday (20.2. and 27.2.) from 17.00-18.00 At The International Meeting Point. If enough people are interested about the Bulgarian dancing, Verzhinia can continue the club afterwards. You can show off your newly acquired skills during the Bulgarian event on the 3rd of March! Приходи учиться танцевать болгарские национальные танцы. Учитель: Виржиния Иванова. Добро пожаловать! По понедельникам: 19.2 и 26.2, с 16.00 до 17.00 По вторникам: 20.2 и 27.2, с 17.00 до 18.00 В субботту 3.3, с 13.00 до 15.00 В Интернациональном Месте Встреч. Если заинтересованных будет достаточно, позднее танцы можно продолжить.